Stacja sojuszu

Masz ciekawy pomysł jak ulepszyć grę, a może chcesz skomentować już wprowadzoną zmianę? Tutaj jest odpowiednie miejsce!
Kaponetti
Posty: 2
Rejestracja: pt wrz 28, 2018 9:33 pm

Stacja sojuszu

Post autor: Kaponetti » pt wrz 28, 2018 9:59 pm

Witam.

Właściwie stacja sojuszu to nazwa bardzo wstępnie umowna, ale do rzeczy: Mam ciekawy pomysł, aby stworzyć coś unikalnego w tej grze. Ileż można robić ekspedycje, skanować puste planety czy liczyć wydobycie kopalń.

Sprawa wygląda następująco:

Załóżmy, że mamy sojusz 10 osobowy. Gra umożliwiałaby Nam wpłacanie do depozytu sojuszu -surowców dzięki którym można by budować określone budynki. Przykładem mogą być:

1. Stacja ekspedycyjna.
Budynek ten musi kosztować ogromne ilości deuteru, ale daje cenną wartość - dodatkowy 1 slot ekspedycji. Dzięki swoim hangarom można pomieścić więcej statków ekspedycyjnych i każdy sojusznik dzięki temu otrzymuje 1 dodatkowy slot.

Koszt mógłby być w granicach 1.000.000.000.000.000 deuteru, aby było to trudne do wybudowania.

Następny poziom kosztowałby 10x więcej, następny 100x więcej :) aby było sensownie i sprawiedliwie

2. Kolejnym budynkiem sojuszu mogłaby być Stacja Geologiczna. Dzięki tej stacji geolodzy w spokoju mogliby naradzac się na temat poprawnego wydobycia surowców, dzięki czemu zwiększyloby się wydobycie.

Przykładowo:
1 poziom koszt: 500.000.000.000 deuteru daje 10%
2 poziom koszt 4x większy, daje 15%
3 poziom koszt 16x większy względem pierwszego, dawalby 20% itd.

3. Kolejny budynek sojuszu, który też mógłby być opłacalny do postawienia to Wyrzutnia statków

Ten budynek prosty w działaniu przyspieszalby prędkość Naszej floty, przykładowo:

1 poziom koszt 1.000.000.000.000.000 prędkość floty +10%
2 poziom 5x większy koszt prędkość +20%
3 poziom 15x większy koszt prędkość +30%

Trzeba dawac trochę abstrakcyjne ceny dlatego, że każdy po tygodniu czy dwóch miałby to rozbudowane. Dzięki temu można by w sojuszu ustalić, że np. Co 3 dni każdy gracz wpłaca daną kwotę deuteru do depozytu sojuszu :)

Można wymyślić następne budynki, aby sojusz w końcu stał się ciekawą opcją gry..

Koncentrator ekspedycyjny przykładowo
1 poziom 1.000.000.000.000.000 daje -10minut czas ekspedycji czyli zamiast na godzinę, można by wysłać na 50 minut i otrzymać ten sam profit.

Wszystkie budynki muszą byc przydatne gdyż i tak tych nieprzydatnych nikt nie będzie budować więc szkoda czasu na programowanie ich :)

Pozdrawiam, miłego wieczoru :)

Awatar użytkownika
spieriz
Site Admin
Posty: 383
Rejestracja: ndz sie 26, 2018 5:53 pm
Kontakt:

Re: Stacja sojuszu

Post autor: spieriz » pt wrz 28, 2018 10:30 pm

Muszę przyznać, że jestem pod ogromnym pozytywnym wrażeniem Twojej propozycji i szczegółowości opisu :D

Ogólnie pomysł mi się bardzo podoba. Idea, aby sojusze robiły coś więcej niż tylko zrzeszały graczy, jest bardzo dobra i godna poświęcenia sporej ilości czasu aby ją wdrożyć. Faktycznie, byłoby to znacznym wyróżnieniem na tle konkurencji i nadałoby nowy wymiar gry w sojuszu.

Istotną kwestią jest sposób, w jaki wyznaczyć cenę takiego ulepszenia. 1 bld deuteru to ogromna liczba, po miesiącu gry na uni1 najwyższe wydobycie to niecałe 10bln deuteru dziennie. Teoretycznie, 10 graczy przez 10 dni dałoby radę taką sumę uzbierać, gdyby przekazywali całe swoje wydobycie na sojusz. Czyli po około dwóch miesiącach rozgrywki od początku uniwersum, dobry, zgrany sojusz byłoby stać na jedno takie ulepszenie.

Nachodzi mnie jednak pewna obawa: czy gracze będą chcieli inwestować w sojusz?
Dobrze znające się ekipy jak najbardziej. Ludzie, którzy grają ze sobą długi czas, znają się, szybko się zgadają i odblokują takie rzeczy w sojuszu.
Pozostaje kwestia nowych zespołów. Ludzie będą się obawiać, że zainwestują, a później np. zostaną wydaleni z sojuszu, gdy już wpłacili sporo surowców. Należałoby zrobić jakieś zabezpieczenie tutaj. Może w przypadku wystąpienia/wydalenia sojuszu wpłacona dola zostaje zwrócona? Tylko co, jeśli budynek sojuszniczy jest już postawiony?

Natomiast jeśli chodzi o samą implementację takiej nowości (czyli wdrożenie do gry), oceniam to jako bardzo trudne, ale do zrealizowania. Jeżeli będzie zainteresowanie pomysłem pośród graczy oraz spora chęć, aby coś takiego zawitało w grze, podejmę się tego wyzwania ;)

Tymczasem czekam na Wasze opinie!

Awatar użytkownika
amon
Posty: 60
Rejestracja: ndz sie 26, 2018 6:51 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Stacja sojuszu

Post autor: amon » czw paź 18, 2018 3:17 pm

Mysle ze mozna rozwiazac problem w informacji ze wstapienie do soja obliguje cie do tego i tego niespełnienie wypadasz. Widze tez inny problem Taka planeta soja musiala by byc silnym bunkrem. Dalsze konsekwencje to czy mozna ja bedzie atakowac lub zdobywac Ciekawe by było jej zdobywanie i przejecie zapasow soja
froike

Regit
Posty: 63
Rejestracja: czw wrz 27, 2018 10:55 pm

Re: Stacja sojuszu

Post autor: Regit » czw paź 18, 2018 6:54 pm

Moją propozycję znasz na priw :) gdybys chcial abym Ci ją przypomniał to wystarczy napisać na priw albo na FB :)
Myślę że gdybyś poświecił jej kilka tygodni to byłoby to warte zachodu :)

Awatar użytkownika
Andragon
Posty: 42
Rejestracja: pt lis 16, 2018 12:54 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Stacja sojuszu

Post autor: Andragon » pt lis 16, 2018 1:23 pm

Super pomysł - wprowadzający kooperację graczy !!
JESTEM ZA ,P👏💪
BYNAJMNIEJ : przecząca odpowiedź na pytanie: wcale nie, ani trochę, w ogóle, wręcz przeciwnie

Awatar użytkownika
m4ti
Posty: 195
Rejestracja: czw lis 29, 2018 10:10 pm

Re: Stacja sojuszu

Post autor: m4ti » pt lis 30, 2018 2:00 pm

Opcja fajna. By było łatwiej możnaby to zrobić tak:
Depozyt sojuszniczy -> budynek obecny w grze, ktory nie ma zastosowania. Zmieniamy nazwę na stacja sojusznicza/geologiczna/cokolwiek innego
W wymaganiach dajemy by był do wybudowania jeśli gracz należy do sojuszu i ilość członków to minimum 3 osoby(zakładam, że da się to zrobić w kodzie zwykłym if'em?).
Budynek z każdym poziomem daje +10% wydobycia.

Plusy rozwiązania:
+proste z zaimplementowaniu
+nie trzeba wprowadzać nowego budynku bo wykorzystujemy juz obecny(nieużywany)
+wykorzystuje przynaleznośc do sojuszu
+brak wspólnych wpłat w sojuszu(może to rodzić kłotnie/dysproporcje, ze ktos wplaca wiecej/mniej)
Obrazek

Awatar użytkownika
m4ti
Posty: 195
Rejestracja: czw lis 29, 2018 10:10 pm

Re: Stacja sojuszu

Post autor: m4ti » pt lis 30, 2018 2:34 pm

Uściślając jakbym to widział:

1. Tworzymy bank sojuszniczy(na stronie sojuszu widnieje oddzielna tabelka jak w zakladce banku z przyciskami ,,wpłać do sojuszu", oraz ilością wpłaconych surowcow ,,w metalu/krysztale/deuterze". Każdy sojusz może zbierać inny(patrz pkt 4.)

2. Tworzymy trzy budynki - 1. Stacja Geologiczna, Stacja badawcza, Stacja militarna(nazwy dowolne)

3. Każdy z tych budynków posiada cenę ustaloną w danym surowcu, która jest pobierana tylko z banku sojuszniczego. Kolejne poziomy kosztują proporcjonalnie wiecej dając dodatkowe bonusy

4.
Budynek pierwszy daje profity górnicze - każdy poziom dale: 1lvl +10% wydobycia, 2lvl +20% wydobycia itd.
Budynek drugi daje profity badawcze: 1lvl -30% czasu badań/+1 slot expedycji(do ustalenia), 2lvl - -60% czasu badań/+2 sloty expedycji.
Budynek trzeci - daje profity flotowe: 1lvl +10% predkość flot, 2lvl +20% prędkości flot
Budynek 1 - koszt w metalu, budynek 2 w krysztale, budynek 3 w deuterze(patrz pkt 1.)

5. Budynki są sojusznicze/nie wystepuja na planecie gracza, a jedynie w zakładce sojusz(tylko członkowie należący do danego sojuszu dostają boosty). Odejście gracza kasuje bonus/przyłączenie nowego gracza do sojuszu ktory bonus już ma - daje mu ten bonus. Tworzy się fajna opcja przy rekrutacji, bo sojusze mogą coś ,,zaoferować".

6. Gracze wpłacają ile chcą w dowolnym momencie. Celem jest zebranie surowców na zbudowanie wybranego przez sojusz budynku

7. Budynek może wybudować tylko załozyciel sojuszu.

8. Budynki nie podlegają wyburzeniu. Jedynie rozwiązanie sojuszu kasuje ,,wszystko"

9. Nie mozna wypłacać surowców z banku sojuszniczego(przeciwdziałanie pushom)
Obrazek

Rusek9
Posty: 275
Rejestracja: ndz sie 26, 2018 9:14 pm
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Stacja sojuszu

Post autor: Rusek9 » śr gru 12, 2018 11:55 pm

Podbijam. Zapraszam do dalszych wypowiedzi.

Awatar użytkownika
spieriz
Site Admin
Posty: 383
Rejestracja: ndz sie 26, 2018 5:53 pm
Kontakt:

Re: Stacja sojuszu

Post autor: spieriz » śr gru 12, 2018 11:56 pm

Przenoszę dyskusję do tematu:
viewtopic.php?f=6&t=109

Zablokowany