Ekspedycje - wzory na Uniwersum 2

Masz ciekawy pomysł jak ulepszyć grę, a może chcesz skomentować już wprowadzoną zmianę? Tutaj jest odpowiednie miejsce!
Awatar użytkownika
spieriz
Site Admin
Posty: 383
Rejestracja: ndz sie 26, 2018 5:53 pm
Kontakt:

Ekspedycje - wzory na Uniwersum 2

Post autor: spieriz » wt mar 05, 2019 11:01 pm

Cześć,

Poniżej przedstawiam propozycję nowych wzorów na ekspedycje na Uniwersum 2, wraz z paroma wykresami pokazującymi różnicę między obecnym stanem a proponowanym.

Najpierw przedstawiona zostanie ogólna tabela ekspedycji, dla danych: Prędkość gry x20, użytkowe poziomy astrofizyki 10-30 (na uni1 jest to 15-35).

tabela.png
tabela.png (35.45 KiB) Przejrzano 64 razy
A teraz kilka interpretacji. Zacznijmy od zysku w deuterze.
Dane do wykresów zostały znormalizowane do parametrów Uniwersum 2. Oznacza to, że wartości są relatywne, a obserwować należy różnicę pomiędzy wykresem Uni1 a Uni2 (proponowanym), a nie wartości bezwzględne przyrostu surowców. Przesunięta jest również wartość astrofizyki (w przypadku wykresu Uni1 - pomarańczowego) o 5 poziomów w dół (w lewo), czyli 10lvl na wykresie odpowiada 15lvl na Uniwersum 1.

Linią niebieską oznaczono proponowane wzory dla Uniwersum 2.
Linią pomarańczową oznaczono bieżące ustawienie na Uniwersum 1.


Deuter
100_deuter.png
100_deuter.png (24.08 KiB) Przejrzano 64 razy
przyrost_deuter.png
przyrost_deuter.png (27.28 KiB) Przejrzano 64 razy

Interpretacja i uzasadnienie:
Przy niskich poziomach astrofizyki zysk z ekspedycji będzie relatywnie mniejszy niż obecnie, lecz jego przyrost wraz z kolejnymi poziomami będzie zdecydowanie większy niż obecnie. Przyrost będzie względnie szybki do czasu osiągnięcia przeciętnego poziomu astrofizyki (około 1 - 1,5 miesiąca gry), a następnie mocno zwolni. Taki zabieg został wykonany, aby nieco zmniejszyć gwałtowny przypływ surowców z ekspedycji i coraz szybszą ucieczkę graczy topowych od reszty, przez wysyłanie bardzo dużej liczby ekspedycji. Szybki przyrost surowców na niższych poziomach astrofizyki pozwoli natomiast nowym graczom (zarejestrowanym dłuższy czas po starcie uniwersum) relatywnie szybko nadrobić zaległości przez szybki rozwój w początkowej fazie gry.


Tryt
100_tryt.png
100_tryt.png (24.07 KiB) Przejrzano 64 razy
przyrost_tryt.png
przyrost_tryt.png (25 KiB) Przejrzano 64 razy

Interpretacja i uzasadnienie:
Tutaj różnice między Uni1 a propozycją na Uni2 są nieco mniejsze, lecz zaobserwować można odwrotną tendencję - będzie więcej trytu. Dlaczego? Chciałem w ten sposób w pewnym stopniu skompensować relatywnie mniejsze zyski w deuterze, dając więcej trytu, który ma inne zastosowania i pozwala na rozwój nieco inną ścieżką. Znajdzie on w przyszłości więcej zastosowań niż obecnie i będzie bardziej pożądanym surowcem w późniejszej fazie gry niż deuter (aczkolwiek przypuszczam, że już teraz tak jest :) )


Jeszcze jedną istotną informacją jest to, że planowane jest zmniejszenie przyrostu czasu kolejnego poziomu badania. Obecnie następny poziom bada się 2x dłużej niż bieżący, planowane jest skrócenie tego czasu do 1,5 - 1,75x. Jednocześnie zostanie nieco wydłużony czas badania pierwszego poziomu.

Chętnie wysłucham wszelkich opinii na temat powyższej propozycji wzorów na ekspedycje na Uniwersum 2.

Zmiana będzie dotyczyć tylko nowego uniwersum.

Awatar użytkownika
Qbaaa
Posty: 142
Rejestracja: sob gru 15, 2018 10:38 am
Lokalizacja: Krawaciarnia

Re: Ekspedycje - wzory na Uniwersum 2

Post autor: Qbaaa » wt mar 05, 2019 11:22 pm

Moim skromnym zdaniem w początkowych poziomach powinien być mniejszy procent straty floty.
To bardzo boli i zniechęca (wiem coś o tym).

Przy rozwiniętych planetach i swoich stałych farmach strata rzędu 50kk Szperaczy
jest do przełknięcia ...
W początkowej fazie gry strata np. 2 flot Szperaczy dziennie oznacza totalny
brak opłacalności (a przynajmniej tak się wszystkim zdaje).

Awatar użytkownika
m4ti
Posty: 195
Rejestracja: czw lis 29, 2018 10:10 pm

Re: Ekspedycje - wzory na Uniwersum 2

Post autor: m4ti » wt mar 05, 2019 11:32 pm

Zmiana na plus.
Moje zdanie znasz co do powyższych spraw, popieram i widzę w nich sporo plusów dla pojedynczych graczy jak i dla gry rozumianej jako całość.

@Qbaaa
Coś w tym jest, może warto o tym pomyśleć?
Obrazek

fuudie
Posty: 80
Rejestracja: śr lut 13, 2019 9:39 pm

Re: Ekspedycje - wzory na Uniwersum 2

Post autor: fuudie » śr mar 06, 2019 10:37 am

Js bym zostawil rozwoj astro jak jest. Ja gram miesiac i za dwa tygpdnie bede mial 27 poziom. Tez sie denerwowalem bo tracilem flote ale rekompensuje to czas i czekanie na lepszy poziom. Tak powiem: techy mam nierozwiniete bo tylko astro robie by podgonic. Takze albo rybki albo akawrium .

ODPOWIEDZ