kopalnie

Masz ciekawy pomysł jak ulepszyć grę, a może chcesz skomentować już wprowadzoną zmianę? Tutaj jest odpowiednie miejsce!
utylizator
Posty: 3
Rejestracja: wt kwie 21, 2020 12:32 am
Reputacja: 0

kopalnie

Post autor: utylizator » śr kwie 29, 2020 11:24 pm

Na wyższych poziomach wydobycie kopalń i ekstraktora jest absurdalnie małe w stosunku do ich ceny.

Ponadto mozna by wprowadzić technologię górniczą - koszt i działanie jak technologia energetyczna, tylko że w stosunku do kopalń i ekstraktora.

Awatar użytkownika
m4ti
Posty: 397
Rejestracja: czw lis 29, 2018 10:10 pm
Reputacja: 5

Re: kopalnie

Post autor: m4ti » czw kwie 30, 2020 3:35 pm

Temat technologii zwiększającej wydobycie był już poruszany:
viewtopic.php?f=6&t=591

Dodatkowo technologia zwiększająca wydobycie znajduje się w stacji sojuszu:
- Moduł wydobywczy: zwiększa wydobycie o 2% wartości podstawowej na każdy poziom modułu


Co do opłacalności kopalń na wysokim levelu - osobiście uważam, że jest to w grach tego typu naturalne, że w pewnym momencie następuje kres opłacalności budowy. Czy to pod względem czasu czy kosztu ich budowy. Należałoby zmodyfikować całkowicie wzory w grze i przebudować zapewne kilka elementów, które nie wiadomo jak wpłyną na balans rozgrywki. Dlatego wzory nie będą zmieniane.

Ewentualnym(podkreślam ewentualnym) rozwiązaniem, które przychodzi mi do głowy zmniejszające stosunek koszt/wydobycie i które miałoby sens bytu(nie narobiłoby szkód w balansie) jest nowe badanie które ze względu na swoje wymagania aktywuje się w 'end game' i daje bonus do wydobycia. Przykładowo: badanie które wymaga 29lvl astrofizyki w wymaganiach(czyli odkrywane jest w dalszej części gry), ale które zwiększa wydobycie o 10% na poziom.
Obrazek

denwer1992
Posty: 83
Rejestracja: wt lis 12, 2019 11:30 am
Reputacja: 0

Re: kopalnie

Post autor: denwer1992 » czw kwie 30, 2020 6:42 pm

Badanie podnoszące dodatkowo wydobycie nie jest potrzebne, w grze jest wystarczająco dużo wielkich liczb

Awatar użytkownika
m4ti
Posty: 397
Rejestracja: czw lis 29, 2018 10:10 pm
Reputacja: 5

Re: kopalnie

Post autor: m4ti » czw kwie 30, 2020 7:08 pm

denwer1992 pisze:
czw kwie 30, 2020 6:42 pm
Badanie podnoszące dodatkowo wydobycie nie jest potrzebne, w grze jest wystarczająco dużo wielkich liczb
@utylizator nie napisał, że jest mało surowców w grze, tylko stosunek ceny budynku do wydobycia jest za mały.
Niemniej - masz rację, na u1 i u2 raczej nie ma sensu tego wprowadzać, raczej myślałem w perspektywie przyszłych uni.
Obrazek

denwer1992
Posty: 83
Rejestracja: wt lis 12, 2019 11:30 am
Reputacja: 0

Re: kopalnie

Post autor: denwer1992 » pt maja 01, 2020 1:04 am

Nie chcę nie potrzebnie lać wody ale ogólnie w mechanice gier typu ogame wraz z rozbudową floty/budynków ma spadać ich opłacalność (czas zwrotu) a nie wzrastać. Im większa flota tym droższy fs- więc coraz więcej surowców przepada- wolniej rozbudowujemy flotę. Im wyższy poziom budynków tym gorszy stosunek ceny do produkcji czyli czas zwrotu - rzadziej budujemy kolejne poziomy. Niektórym graczom to nie odpowiada - im masz więcej punktów tym gra staje się trudniejsza, ale na tym właśnie to polega, jeśli przez przeróżne badania klony i inne bajery jak stacja sojuszu odwróci się ten mechanizm gracze mający dużo punktów będą tym szybciej je zdobywać im więcej będą ich mieć, w efekcie dogonienie ich stanie się nie możliwe- gra straci na grywalności. Coś podobnego stało się na U2. Dlatego ogólnie jestem przeciwny badaniom/budynkom/modułom itp. zmieniającym czas zwrotu czegokolwiek.

Awatar użytkownika
m4ti
Posty: 397
Rejestracja: czw lis 29, 2018 10:10 pm
Reputacja: 5

Re: kopalnie

Post autor: m4ti » pt maja 01, 2020 1:51 am

denwer1992 pisze:
pt maja 01, 2020 1:04 am
gracze mający dużo punktów będą tym szybciej je zdobywać im więcej będą ich mieć, w efekcie dogonienie ich stanie się nie możliwe- gra straci na grywalności.
Jak najbardziej się zgadzam.
Również uważam, że na pewnym etapie gry po prostu opłacalność budowy budynków spada i jest to naturalne. Napisałem powyżej zresztą tak:
Co do opłacalności kopalń na wysokim levelu - osobiście uważam, że jest to w grach tego typu naturalne, że w pewnym momencie następuje kres opłacalności budowy. Czy to pod względem czasu czy kosztu ich budowy.
Dlatego odpisujac @utylizator użyłem zwrotu
Ewentualnym(podkreślam ewentualnym) rozwiązaniem,
gdyż dla mnie nie jest to problem, ale jeśli większość graczy uważa inaczej to są jakieś rozwiązania tego problemu.
Obrazek

ODPOWIEDZ